Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Faldineshoppen ApS

Holbækvej 77, 4560 Vig

e-mail : info@faldineshoppen.dk

Tlf.:  93801039                                                                                                                                                                 

CVR : 42529761 

 

Handelsbetingelser for køb på www.faldineshoppen.dk

Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl og lagerstyringsfejl.

 

Betaling

Det er muligt at betale med følgende kort : 

Dankort, Visa/Visa Electron/VPay, Mastercard/Maestro, JCB samt Mobilepay.

Priserne er angivet i danske kroner, og alle priser der er opgivet er inkl. moms. 

Oveni prisen skal fragtomkostninger tillægges, medmindre du har handlet for over 500 kr. og maks 10 kg, for at få gratis levering til GLS pakkeshop.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Vi sender med GLS.

 

Ved ordre som samlet overstiger en vægt på over 10 kg, skal afhentes i butikken.

 

Fragtpriser

Levering til GLS Pakkeshop

Op til 5 kg

49 kr.

5 – 10 kg

65 kr.

10-15 kg

85 kr.

15-20 kg

95 kr.

Levering til GLS Pakkeshop er fragtfri ved køb over 500 kr. og Maks 10 kg.

 

Levering til hjemmeadresse med GLS

Op til 5 kg

79 kr.

5 – 10 kg

90 kr.

10-15 kg

109 kr.

15-20 kg

120 kr.

Levering kun til Danmark

Lagervarer afsendes indenfor 2-3 hverdage efter vi har modtaget din ordre. Leveringstiden kan forlænges ved højtider og helligdage, samt travle perioder. Rettidig levering afhænger også af om transportøren overholder dag-til-dag levering. Faldineshoppen kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos transportøren af pakken, efter Faldineshoppen har overdraget pakken til transportøren. 

Skulle det ske at der ved en fejl, er en vare du har bestilt, der ikke er på lager, kontanter vi dig omkring leveringstiden. Såfremt der er en vare der ikke er på lager, og der er bestilt flere varer på ordren, afsendes ordren samlet, når de resterende varer er kommet på lager. Vi kontakter dig altid, hvis en vare mod forventning ikke er på lager.

Du kan også vælge at afhente dine bestilte varer i butikken.

Ydermere har vi varetur i Odsherred ugentligt - kontakt os for yderigere infomation omkring dette.

 

Fortrydelsesret

Som privat forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du skal sende en mail til info@faldineshoppen.dk hvor du tydeligt beskriver at du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, eller undlade at afhente den, uden samtidig at give os besked.

Hent fortrydelsesformular her

 

Bliver pakken ikke afhentet på GLS udleveringsdepot indenfor 10 dage sendes pakken retur til Faldineshoppen. 

Sker dette og ønsker du at afbestille forsendelsen krediterer vi varens beløb uden evt. fragtomkostning, samt returfragt til Faldineshoppen, fratrækkes også beløbet.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, skal du, uden unødig forsinkelse og inden 14 dage sende varen tilbage til os.

Du bærer risikoen for varen, fra det tidspunkt varen er leveret til dig.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du skal tilbagelevere varen i original emballage. Og endvidere sørge for at varen er forsvarligt indpakket når du returnerer den. 

 

Pakken skal sendes retur til:

Faldineshoppen ApS

Holbækvej 77

4560 Vig

Mrk. "Webshop retur"

Vi modtager kun pakker leveret direkte til adressen. Det vil sige at vi ikke modtager pakker leveret til pakkeshop, eller pr efterkrav. Vælger du at sende retur med DAO, hæfter du selv for, hvis pakken mod forventning skulle bortkomme.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt i butikken, mod forudgående aftale.

 

Varer der er fritaget for sædvanlig returret:

V-mærkede lægemidler (loppemidler til hund og kat) er jf. lovgivningen for salg af disse, undtaget for almindelig returret, hvilket betyder at, loppemidler ikke kan ombyttes eller returneres.

Foder og fodertilskud, både købt i fysisk butik, samt på webshop, tages ikke retur, eller ombyttes ikke, da Faldineshoppen som foderstofforhandler lever op til foderstofforordningen og HACCP, og garantere derved for korrekt opbevaring af foder og fodertilskud.

Forseglede varer, hvor det hygiejne- og sundhedsmæssigt ikke er egnet til returnering hvis forseglingen er brudt.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Dette kan f.eks. være hvis varen er blevet beskidt, har dyrehår på sig, eller røglugt.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, eller er ødelagt, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (Dette gælder ikke returomkostninger og heller ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standartlevering, som vi tilbyder)

Vi tilbagebetaler beløbet til dig, uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at vi har modtaget varen retur. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet..

Afhængig af betalingsmiddel, der er anvendt ved afgivelse af ordren, kan der være forskel på, hvor lang tid der går før pengene er tilbageført til din konto. Her kan man forvente omkring 3-4 dage til VISA/Dankort, samt op til 14 dage til MasterCard. Du modtager en mail fra os, når vi har modtaget din ordre retur, og vi har tilbageført beløbet til dig. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnere varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Personoplysningerne registreres hos Faldineshoppen ApS. De opbevares efterfølgende jf. bogføringslovens § 10, i 5 år, hvorefter de slettes.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU, eller i lande, der kan give dine oplysninger tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.faldineshoppen.dk er Vicki Faldine Jarvig.  

Personoplysningerne der indtastes i forbindelse med køb på www.faldineshoppen.dk, behandles af Faldineshoppen ApS, samt eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med dansk ret. Faldineshoppen ApS har følgende leverandører af ydelser (data behandlere) som opbevarer og behandler de oplysninger du giver os:

DanDomain: Leverandør af webshoppen www.Faldineshoppen.dk, og har alle oplysninger vedr. din ordre, samt kundeoplysninger.

GLS: Fremsender din pakke, og databehandler dit navn, adresse, tlf. nr., e-mail samt ordrenr.

NETS: Databehandler af dine kortoplysninger ved betaling

Mobilepay: Databehandler dine kortoplysninger ved betaling

Disse oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@faldineshoppen.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte

Faldineshoppen Aps

Vicki Faldine Jarvig

Holbækvej 77

4560 Vig

tlf. 93801039

e-mail: info@faldineshoppen.dk

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn, såfremt betingelserne herfor er oplyst:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.01.2022

 

 

 

 

Privatlivspolitik Cookiepolitik